Сім’я – це міцне
коріння,
З якого виростають такі ж гілки,
нев’янучі квіти і
плоди.
Народне прислів’я
На розвиток дитини помітно впливає зацікавленість батьків ліцейським життям.
А тому, ми будуємо невидимий ланцюжок між родиною і ліцеєм, який служить на благо усім учасникам навчально-виховного
процесу. Це спільні турботи про те, щоб усім було цікаво і затишно в ліцеї, як у рідній домівці.
Останнім часом психолого-педагогічна наука робить
спроби окреслити шляхи відмови від традиційних і запропонувати нові підходи в
розв'язанні проблем взаємодії сім'ї та навчальних закладах, виховання дітей та
підлітків.
Ліцей завжди прагнув до взаємодії з
сім'єю. Це знаходило своє відображення в корекції сімейного виховання, у
педагогічній просвіті батьків, у безкінечному «листуванні» з батьками з приводу
навчання і поведінки їхніх дітей, у викликах батьків до ліцею тощо.
Контакт з батьками як взаємодія може бути встановлений лише за умови, що обидва
суб'єкти усвідомлюють: тільки спільними зусиллями можна створити умови для
розвитку та виховання дитини, допомогти їй у набутті необхідного соціального
досвіду. Визначальна умова взаємодії цих двох суб'єктів - батьків і педагога -
вичерпне уявлення про зміст виховної діяльності один одного, можливості
порозуміння щодо завдань і засобів виховного впливу заради благополуччя дитини,
адекватність виховних дій до запланованого кінцевого результату. Тому, для
батьків проводяться різні форми роботи: тренінгові заняття, бесіди, години
спілкування, круглі столи і т.д.
Забезпечення участі батьків у життєдіяльності класного колективу
здійснюється класним керівником за допомогою включення їх у такі види
взаємодії, як спільне планування виховної роботи у групі; колективні творчі
справи; свята, вечори, концерти, родинні свята; відвідування театрів,
виставок; прогулянки, походи, поїздки та подорожі; виставки творчих робіт, дні
здоров'я. Класний керівник включає у план роботи відвідування родин ліцеїстів,
індивідуальні бесіди з батьками, спільне визначення перспектив і засобів
розвитку вихованця. Інформування батьків про хід і результати навчання,
виховання й розвитку ліцеїстів здійснюється класним керівником за допомогою
тематичних і підсумкових батьківських зборів, індивідуальних консультацій,
перевірки щоденників ліцеїстів, написання батькам записок-повідомлень (або в
телефонному режимі). Родинне виховання тільки тоді
ефективне, коли батьки разом з педагогами володіють сучасними педагогічними знаннями й уміннями,
застосовують їх практично.
Комментариев нет:
Отправить комментарий