Перекладач блога

Я - громадянин України

                                Бесіда «Я – громадянин України»
Мета: Формування громадянина патріота України; виховувати в ліцеїстів повагу до Конституції України, державних символів, свідоме ставлення до обов'язків людини  громадянина, пізнати себе ,свій народ, землю, бажання своєю працею розбудувати державу; примножувати її багатства.
Обладнання: тексти Конвенція про права дитини і Конституції України, державна символіка України, цитати з творів поетів і мислителів.
        Хід бесіди
Цінність держави визначається цінністю їх громадян.
               Дж. Міль.
Щоб зробити з людей справжніх громадян, їм слід надавати можливість виявляти свої права громадян і виконувати права громадян.
Арістотель. 
1.Організаційна частина. Вступне слово класного керівника.
Класний керівник:  Сьогодні ми з вами вперше зібрались, щоб пригадати, громадянами якої країни ми є. Думаю, що ви будете дуже уважні і в кінці уроку підсумуємо нашу розмову .Тема  виховної години носить урочисту назву: «Ми- громадяни України». Ми – це кожен з вас, це ваші батьки, хто живе в нашому селі, в Україні.
         Але чи всі, хто проживає на Україні, можуть назвати себе її громадянами? Звернімось до звичайної довідки і з'ясуймо, що громадянство є найпоширенішою формою відносин між особою і державою.
        Громадянин – це людина, яка має права, встановлені державою і виконує обов'язки  перед державою.    (запис на дошці)
      Основний зміст громадянства полягає в тому, що воно особі дає Батьківщину, а та, відповідно, цю особу захищає. Тому поняття громадянства тісно пов'язане з поняттям «Батьківщина», «рідна земля». Народившись, людина стає громадянином. Кожен з вас має посвідчення про народження, а в ньому є запис : «Громадянин України». Такий же запис буде зроблено і у паспорті, який кожен з вас отримає в 16 років.
       «Україна». Саме так називається країна, в якій ми живемо. А що ви знаєте про Україну?
- Україна – одна з найбільших Європейських держав. Її площа  =604 тис. кв. км.   
- Чисельність населення становить близько 50 млн. чоловік.
- На території України проживає понад 110 національностей.
-Столиця України – Київ..
        ( ліцеїсти продовжують цю розповідь)
2.Основна частина.
Рубрика «Цікава довідка»
(розповідь класного керівника про цікаві дані із життя України )
Класний керівник: Хто з вас може сказати, що означає слово «Україна». Коли це слово з'явилось вперше?
  - Що ще відомо про історію України?
( Слово Україна вперше з'явилось у  Київському літописі 1187р., коли помер переяславський князь Володимир Глібович «Плакали по нєм переяславці, о нєм же Україна много постонала». Деякі російські історики намагалися довести, що ця назва означала «окраїна».  Але це неправильно, бо Російської імперії тоді ще не було, а тому її окраїною Україна бути не могла. Українські історики довели, що назва «Україна» походить від слова «край», «країна».
        Рубрика «Цікава довідка»
(Класний керівник доповнює розповідь історичними даними)
Класний керівник: Про нашу Батьківщину створено багато теплих поетичних рядків, давайте їх пригадаємо»
                    1-й ліцеїст: Україно, земле рідна,
Земле сонячна і хлібна.
Ти навік у нас одна.
                               Ти, як мати, найрідніша.
Ти з дитинства наймиліша,
Ти і в взимку найтепліша,
Наша отча сторона.
                 2-й ліцеїст: Під рідним небом жайворон співа –
Я рад би знати тих пісень слова
Я слухав, чув: співала та пташина
Одне святеє слово: Україна.
3-й ліцеїст: На ріднім полі шепчуть колоски –
Я рад би знати тихі їх думки.
Я слухав, чув, як кожна колосина
Шептала тихе слово: Україна.
4-й ліцеїст: У рідні краю зелен гай шумить –
Я знати рад, про що він мріє-снить.
Я слухав, чув, як кожна деревина.
Шептала тихе слово: Україна.
5-й ліцеїст: О, боже, дай повік любити край,
Де квітка, пташка і зелений гай,
Де кожна вірна тій землі дитина
Живе єдиним словом Україна.
              6ліцеїст: Вишита колоссям і калиною,
Вигойдана  співом солов'я,
Звешся величаво – Україною,
Земле зачарована моя.

              7ліцеїст: Вишивала ніжністю суворою,
Муками і полум'надій.
Я читаю всю твою історію
На сорочці вишитій твоїй.
               8ліцеїст: Непроста історія країни,
Нашої Вітчизни – України,
Нові вишивання її долі,
Паростки нового поки кволі.
               9ліцеїст: Україно, в паростках надій,
Із широкою, як степ, душею,
В думі сивій, волі молодій –
                                    Переймаюсь долею твоєю.
 Класний керівник: Т.Г. Шевченко писав у листі до чернігівського губернатора Гесе : «Мені здається, що якби моя Батьківщина була найбіднішою на землі, то й тоді вона б здавалася б кращою за Швейцарію і всі Італії. Ті, які бачили хоч раз нашу Батьківщину, кажуть, що бажали б жити і померти на її пречудових полях, що ж говорити нам, її дітям. Треба любити і  пишатись своєю прекрасною матір'ю».
     Справжня любов до Батьківщини – це не лише знання її історії, географії, мистецтва, вікових традицій і, безумовно, мови.

                                      На світі стільки різних мов,
Як квітів у гаю,
А рідна мова -  то любов,
Отож люби свою!
Люби її, бо твій народ
За неї зводить бій
Крізь барикади перешкод –
За свій державний стрій.
І ти, мій, друже, поможи,
Учися і читай –
І всім знайомим розкажи
Про наш чудовий край.
Якщо забув, то знов навчись
Прекрасних рідних слів,
Щоб відродились, як колись,
І Київ наш, і Львів.
З цими гарними словами до вас звертається українська поетеса Галини Черінь. Вона, живучи довгі роки далеко від рідної землі, зуміла зберегти як найвищу цінність – любов до рідного слова.
Класний керівник:
А що ви знаєте про державні символи України ?
Розкажіть про державний прапор України.
Хто є автором слів і музики державного гімну України?
Опишіть герб нашої держави.
Назвіть символи нашої батьківщини рослинного і тваринного походження.
Підсумок бесіди: 
 Класний керівник: Дійсно ми українці і працювати вміємо, і руки золоті маємо, та чомусь не все в нашій країні гаразд. Проте, не потрібно розчаровуватись, бо те, що рушилось десятиліттями, важко в один день відбудувати. І всю надію, держава покладає на вас - маленьких громадян.
                   Гра «Передай мікрофон і продовж речення»
Громадянин – це…
Що бути справжнім громадянином потрібно…
Я можу зробити……., що бути справжнім громадянином своєї держави.

    Так, від кожного з вас залежить, яким буде майбутнє нашої  України. А любити її – це значить працювати в ім'я рідної землі.
 Не розчаровуйсь в Україні.
Немає єдності у нас,
То наша головна провина
За весь неволі довгий час.
Не розчаровуйсь в Україні,
А розумій її печаль.
Що робиш ти для неї нині -
У себе спершу запитай.
Не розчаровуйсь в Україні.
Вона – свята, а грішні – ми.
В її недолі часто винні
Її ж бо дочки і сини.
Не розчаровуйсь в Україні,
Ідеї волі певним будь,
Бо тільки той є справжнім сином,
Хто вміє неньки біль збагнуть.
Не розчаровуйсь в Україні,
Вір, що мине важка пора,
Розквітне пишний цвіт калини
В садах достатку і добра.
Народна мудрість говорить; «Краще запалити одну свічку, ніж ганьбити пітьму».

І якщо ці свічки запалахкотять у кожного з нас  у серці, то Україна, громадянами якої ми є, дійсно стане вільною і незалежною, могутньою державою, і в ній, як і в наших душах, запалає вогонь відродження.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Моя група № 22