Перекладач блога

Брейн-ринг

Брейн-ринг «Я люблю Україну»
Мета: поглибити та узагальнити знання ліцеїстів про минуле України; виховувати бажання знати більше про свою країну, розвивати патріотичні почуття.
Обладнання: мультимедійна дошка.
Хід гри
Ведучий: Є багато країн на землі,
                 В них озера, річки і долини…
                 Є країни великі й малі,
                 Та найкраща завжди – Батьківщина.
Любі ліцеїсти! Ми вітаємо вас на брейн-рингу «Я - люблю Україну». Сьогодні ми з вами поведемо розмову про найдорожче серцю кожної людини – Батьківщину. ЇЇ героїчне минуле і сучасне, її солов’їну мову та чарівну природу, народні звичаї та традиції.
В цій грі змагаються дві команди. В кожну команду входить по п’ять чоловік. Ми надіємось побачити найактивніших, найкмітливіших, найрозумніших. Щоб перемогти, треба відповісти на ряд запитань, а це значить – потрібно багато знати.
Гра № 1
Ведучий: Перший наш конкурс – продовжити прислів’я.
Прислів’я:
1.Хліб, сіль їж, а…(правду ріж).
2.Слово не горобець…(вилетить, не спіймаєш).
3.Друга легше знайти, ніж…(зберегти).
4.Ранні пташки росу п’ють,…(а пізні сльози лють).
5.Заліз кіт на сало і …(кричить мало).
6.Праця годує, а …(лінь марнує).
7.Гостре словечко…(коле сердечко).
8.Хочеш їсти калачі, …(не сиди на печі).
Гра № 2
Ведучий: До українського віночку вплітали різноманітні квіти, а всього в одному вінку могло бути до 12 різних квіток. Подивіться, будь ласка, на ці квіти, які зображені на цих малюнках (командам демонструються квіти на мультимедійній дошці). Командам потрібно визначити та назвати назви рослин (барвінок, деревій, незабудки, ружа, мак, калина, цвіт яблуні, цвіт вишні, волошки, ромашка).
Гра № 3
Ведучий: Командам необхідно дати якомога більше відповідей на поставлені запитання за 2хв.
Запитання для І команди
1.Яку назву мала козацька держава, створена за дніпровськими порогами? (Запорізька січ).
2.Назвіть один із найдревніших знаків, який є малим гербом України? (тризуб).
3.Автор слів гімну України? (П. Чубинський).
4.Назва гімну України? (Ще не вмерла України).
5.Як називалась перша слов’янська держава? (Київська Русь).
6.Як називається основний закон України? (Конституція).
Запитання для ІІ команди
1.Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Либідь).
2.Які кольори державного прапора України? (синій, жовтий).
3.Назвіть найбільшу святиню українського народу в музичній символіці? (гімн).
4.Назва великого зібрання творів Т.Г. Шевченка? (Кобзар).
5.Назвіть композитора, який поклав вірші Чубинського на музику, що став  гімном? (Вербицький).
6.Що означає слово «козак»? (вільна, незалежна людина).
Гра № 4
Ведучий: А зараз ми полинимо в славне минуле України, і завжди повинні пам’ятати цю героїчну сторінку української історії.
Запитання:
1.Столиця України – Київ, велике, зелене, красиве місто. В нього також давнє минуле. Ким було засноване місто Київ? (Києм).
2.З того часу місто Київ розбудувалося, стало одним з найкращих міст. Є люди, які безмежно любили рідну Вкраїну, її народ та мову, знаходили засоби перейняття дитячих сердець, доводили й переконували, що українська мова – це мова великого народу. Яких видатних поетів ви знаєте? (Т.Г. Шевченко, Леся Українка, Іван Франко, М. Коцюбинський).
3.Багато річок великих і менших протікає по території України. Які найбільші річки України? (Дніпро, Дністер, Дунай, Десна, Південний Буг).
4.Яку рибу назвали ім’ям людини? (Карп).
5.Яку назву мали козацькі прапори? (Корогви).
6.Як називався один із видів боротьби в Україні? (Гопак).
Гра № 5
«Літературна та пісенна творчість України»
1.Хто автор віршу «Як дитиною, бувало…» (Леся Українка)
2.Хто автор слів гімну України? (П. Чубинський)
3.Кого називають Кобзарем українського народу? (Т. Г. Шевченко)
4.Автор вірша «Любіть Україну»? (Володимир Сосюра)
5.Як звати київського князя, який помер від укусу гадюки? (князь Олег)
6. Хто автор повісті «Захар Беркут» (І.Франко)
7. Як звати двох головних героїв комедії Михайла Старицького  «За двома зайцями»? (Проня Прокопівна та Голохвастов)
8.Як називається пісня, яку кожному немовляті співає мати? (Колискова)
9.Хто автор таких слів «Учітесь, читайте, і чужому навчайтесь, й свого не цурайтесь…»? (Т.Г.Шевченко)
10.Як називається пісня, з якої взято ці рядки:
«Душу й тіло ми положим за нашу свободу»   (Гімн України)
11.З якої повісті Михайла Стельмаха такі слова «А лебеді летять над моїм дитинством, над моїм життям»? (Гуси-лебеді летять…)
12.У якій легенді мати стала пташкою, бо діти не надали їй допомогу?
(«Як мати стала зозулею»)
13.Хто автор пісні «Два кольори» ? (Дмитро Павличко)
14. Продовжіть рядок пісні «Чорнобривці». Слова Миколи Сингаївського.
Чорнобривців насіяла мати
………………………………             (У моїм світанковім краю
                                                            Та й навчила веснянки співати
                                                           Про квітучу надію свою.)
- Підведення підсумків гри, визначення переможців.

Ведучий: Ось і закінчилась наша гра. Я думаю, що ви поповнили свої знання про нашу країну, про її минуле, і надалі будете продовжувати інтерес і бажання більше знати про свою Батьківщину.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Моя група № 22